The cost of progress
Dec 9, 2014 23:33:35 GMT 1
Indlæg af Aik Hideling on Dec 9, 2014 23:33:35 GMT 1
"Jeg har hørt fra Cunak." Jo, Aik havde hørt rygterne. De fleste af dem, i det mindste. Han havde fulgt strømmen af dem, ret målrettet, fra begejstret drømmer til drømmer. Naiv, håbefuld idiot til naiv, håbefuld idiot, så langt han kunne komme- Ja, han havde følt at hans gennembrud havde været stort nok til, at han kunne tage i det mindste et par timer fri, sent den foregående aften, for at drive diskret ned til det nærmeste værtshus og drikke en øl med de lokale. Sangene om helte og eventyrere var blevet skrålet højt, som de ikke var blevet det i uger, måneder- Det stod hurtigt klart for Aik, at nye fortællinger om store gerninger var nået til byen, og at nu turde de kedsommelige, håbløst tilbagestående bønder igen drømme om umulige ting. Og den umulige ting var nu her, og Melias tossede talenter havde endnu engang tilsmilet hende- Tag pokker i heroiske intentioner og hjertets godhed. Det var selviske mål, der drev Melia, og det bragte hende fra succes til succes. Aik lænede sig ned mod Melias trofæ, den rene, menneskelige arm. Han strøg en fingerspids langs en af de sorte tråde, og lukkede en blid hånd om hendes. Hans greb under den var som om et krystalglas, mens han nærstuderede den. "Jeg har et middel der ville kunne lægge meget større, meget mere aggressive bæster til hvile i dage.. Det kunne være til både din og min fordel." Han vende hendes hånd om og studerede mærket. "Du kan få din søvn. Jeg kan gennemføre dette projekt uden flere forstyrrelser. Når du vågner, vil jeg efter al sandsynlighed have nyt.. Eller du vil være så god som ny, alt efter hvor længe, du vil have lyst til at være udenfor bevidsthed." Hans tone var helt igennem faktuel. Næsten lægelig.