Bestilling af huse & hytter
Jul 21, 2014 14:41:50 GMT 1
Indlæg af Over Admin on Jul 21, 2014 14:41:50 GMT 1
Bestilling af huse
Jep, det er nu muligt at bestille et hus/hytte slot eller lignende - selvom det uofficielt har været muligt længe. Men nu skal der altså lidt skik på bestillingerne - for nok er jeg kreativ, men ikke så at jeg selv kan forstille mig udseendet på samtlige huse der skal laves.
Regler: Der er egentlig kun én regel, og det er at husets størrelse og værdi skal passe til karakterens "formue" - det ville virke unaturligt hvis en tigger pludselig ejer et slot. Kig evt. under penge system (Hjem og kro leje), for at få en ide om prisen.
For at bestille et hus, skal i bare sende en udfyld "bestillings formular" og smide den herunder. Som er den der er skrevet med her.
Formular
Jep, det er nu muligt at bestille et hus/hytte slot eller lignende - selvom det uofficielt har været muligt længe. Men nu skal der altså lidt skik på bestillingerne - for nok er jeg kreativ, men ikke så at jeg selv kan forstille mig udseendet på samtlige huse der skal laves.
Regler: Der er egentlig kun én regel, og det er at husets størrelse og værdi skal passe til karakterens "formue" - det ville virke unaturligt hvis en tigger pludselig ejer et slot. Kig evt. under penge system (Hjem og kro leje), for at få en ide om prisen.
For at bestille et hus, skal i bare sende en udfyld "bestillings formular" og smide den herunder. Som er den der er skrevet med her.
Formular
[b]Navn:[/b] Hvad skal huset "hedde"? Selvom den måske ikke har et navn som "Villavillakulla", skal jeg stadig vide hvad jeg skal kalde det - som eks. "Joan's hytte" eller "Det gule hus" eller sådan noget.
[b]Beliggenhed:[/b] Hvor skal huset skal ligge (hvilken tråd) - det kunne fx være i bjergene, i skoven, eller i Mai. Et dyrt pallæ i Mai vil nok typisk ligge i "Beboelseskvarteret", mens ludfattige hjem vil ligge i "Slumkvarteret" - men der er ingen der siger, at dit hus behøver ligge i Mai, eller en af de andre byer.
[b]Udvendigt udseende:[/b] Beskriv huset set udefra - hvor stort er det, hvad farver har det, er det fint eller faldefærdigt?
Så bliver huset lavet til dig, og derefter skal du selv gå ind og beskrive samtlige rum i huset - Du opretter en tråd, og hvert rum forklares så efterfølgende (nyt rum = nyt svar i tråden). Du skal beskrive hvordan rummene ser ud, hvilke møbler der er osv.
Et par eksempler på rum der kan være i et hus: Have, entré (gang), soveværelse, køkken, spisestue, opholdsstue osv.
Husk bare, at antallet af rum skal passe nogenlude til husets størrelse, for en lille hytte kan ikke have 37 rum, vel?
Når dette er gjort skal du lige prikke til mig for så går jeg ind og sætter din beskrivelse fast i toppen så den ikke forsvinder i mængden af tråde der kan komme med tidens løb.